Logopedzi z Wrocławia


Publikacje

Metoda Padovan w terapii jąkania

Jąkanie to zaburzenie mowy, które dotyka wielu osób na całym świecie. Może występować w różnym wieku, a jego przyczyny są złożone, obejmujące zarówno czynniki neurologiczne, jak i psychospołeczne. W terapii jąkania stosuje się wiele metod, a jedną z nich jest Metoda Padovan, opracowana przez brazylijską logopedkę i terapeutkę, dr. Lúcię Padovan. W artykule zostaną omówione zasady, techniki oraz skuteczność tej metody w terapii jąkania.

Terapia jąkania

Terapia jąkania jest obszarem psychologii i logopedii, który zajmuje się leczeniem zaburzeń mowy polegających na powtarzaniu lub wciąganiu głosek oraz spowolnionym tempie wypowiedzi. Jąkanie może mieć różnorodne przyczyny, takie jak genetyczne predyspozycje, stres, zaburzenia emocjonalne oraz złe nawyki mówienia.

W przeszłości terapia jąkania była często bagatelizowana lub traktowana jako problem, któremu nie można zaradzić. Jednak dzięki postępom w dziedzinie psychologii i logopedii, terapia jąkania stała się coraz skuteczniejsza i bardziej dostępna dla osób z tym zaburzeniem.

Masaż Shantala dla dzieci i niemowląt

Masaż Shantala dla dzieci i niemowląt, które uwielbiają kojący dotyk mamy i taty. Masaż Shantala jest starożytną techniką masażu niemowląt oraz dzieci, wprowadzoną na europejski grunt przez francuskiego położnika Frederique Leboyer. Wielką popularnością cieszy się w USA i Kanadzie. W Europie masowanie dzieci jest szczególnie popularne w Holandii, skąd praktyka ta została sprowadzona do Polski. Regularne masowanie ma pozytywny wpływ na dziecko, jak również na matkę czy inną osobę wykonującą masaż. Ten rodzaj masażu każdy może wykonywać z łatwością, jego technika wykonywania jest stosunkowo prosta do nauczenia. Regularne masowanie dziecka 3-6 razy w tygodniu daje następujące korzyści....

Terapia logopedyczna, diagnoza logopedyczna z zakresu

Ocena rozwoju u dzieci Ocena rozwoju narządów artykulacyjnych (np. wędzidełko podjęzykowe, wady zgryzu, budowa podniebienia itp.). Ocena funkcji oralnych związanych z poborem pokarmu i nadawaniem mowy. Stymulacja rozwoju mowy. Terapia wad wymowy u dzieci i dorosłych Terapia dzieci z alalią i niedokształceniem mowy o typie afazji...

Drodzy rodzice – Co nas może niepokoić ?

Porównujecie etap rozwoju swojego maluszka do etapu rozwoju dzieci z rodziny, sąsiedztwa czy przedszkola. Oto kilka informacji, na co watro zwrócić uwagę i co powinno nas zaniepokoić. Pamiętajcie jednak że, tylko specjalista potrafi dokonać właściwej diagnozy. Każde dziecko rozwija się w tempie właściwym tylko dla siebie. Jednak dla każdego etapu rozwoju możemy nakreślić sprawności i umiejętności, które powinno posiąść...

Wady wymowy

Logopeda ocenia prawidłową wymowę na podstawie etapu rozwoju. Każde dziecko rozwija się w swoim tempie, jeśli jednak dana głoska nie pojawia się dłużej niż pół roku od momentu, w którym powinna wystąpić wg normy rozwojowej lub też głoski są zdeformowane, należy udać się na konsultację logopedyczną...

Rozwój mowy - ocenia logopeda

Rozpoczęcie terapii jąkania powinna poprzedzać dokładna diagnoza. Logopeda ocenia rozwój mowy na podstawie: budowy i sprawności wargi, język, podniebienia miękkiego, twardego, zgryzu i żuchwy; czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy, czyli odgryzania, gryzienia, żucia oraz połykania; tempa mowy (normalne, zwolnione, szybkie); toru oddechowego, czyli czy dziecko oddycha nosem, ustami; płynności mowy...

Czym jest ORM?

Opóźniony rozwój mowy oznacza zjawisko wolniejszego wykształcenia się zdolności percepcyjnych (czyli organizacji i interpretacji wrażeń pochodzących ze zmysłów, aby zrozumieć otoczenie) lub / i ekspresyjnych (czyli budowania wypowiedzi) względem jego rówieśników.

Praca logopedy nad dykcją

Oddychamy inaczej, gdy milczymy i gdy mówimy. Prawidłowy oddech jest nam niezbędny do właściwego, a więc wyraźnego i donośnego mówienia bez narażania strun głosowych na uraz. Praca nad dykcją usprawnia nasz tor oddechowy , a więc nasza przepona pracuje właściwie. Wydłuża się faza wydechowa. Mówiąc wykorzystujemy tyle powietrza, ile jest nam potrzebnego do wypowiedzenia wyrazu lub zdania.